Djeca s teškoćama u razvoju I njihove obitelji suočeni su sa veliki rasponom izazova u mnogim segmentima njihova život tokom različitih faza.
Roditelji i ostali članovi obitelj djece s teškoćama u razvoju imaju povećane količine stresa zbog mnogo teških zadataka koje svakodnevno imaju pred sobom kao što su stalna borba s birokratskim, administrativnim, zdravstvenim, vrtićkim, školskim i drugim sustavima, psihofizička i ekonomska iscrpljenost uslijed provođenja različitih vrsta terapije te preuzimanje uloge njegovatelja i terapeuta, prihvaćanje invaliditeta djeteta tijekom svih razvojnih i životnih promjena, zanemarivanje vlastitih psihofizičkih potreba, usklađivanje obiteljske dinamike te radnog i obiteljskog života, briga za ostale članove obitelji i još mnogo toga. Samo roditeljstvo je stresno iskustvo, no roditeljstvo djeteta s teškoćama popraćeno je konstantnim strahom za budućnost djeteta i kroničnim stresom koji mogu dovesti do različitih kriza u životu cijele obitelji kao i svakog pojedinog člana.
Iako u našim školama postoje temelji za inkluzivno obrazovanje, smatramo da je ono daleko od idejne zamisli zadovoljavanja osnovnih potreba djece s teškoćama u redovnom sustavu obrazovanja. Djeca s teškoćama u razvoju gotovo četiri puta češće imaju priliku iskusiti odbijanje svojih vršnjaka od djece bez teškoća (Igrić i sur., 2015; prema Burušić, 2017).
Nedovoljno strukturirana okolina, nefleksibilnost kurikuluma, negativni stavovi okoline, teškoće u komunikaciji, utječu na pojačan osjećaj izolacije djeca s teškoćama te smanjeni osjećaj pripadnosti vršnjačkoj grupi. Navedeni rizični čimbenicim jačaju ulaskom djeteta u pubertet I adolescenciju te izrazito lose utječu na sliku o sebi, motivaciju sa socijalnom aktivacijom, emotivnu regulaciju te nošenje sa životnim izazovima.
Vođeni navedenim problematikama oformili smo Kabinet koji obuhvaća sljedeće usluge
- psihološko asvjetovališta
- grupe podrške za roditelje i članove obitelji
- radionice komunikacijskih i socioemotivnih vještina
- art terapiju
PSIHOLOŠKO SAVJETOVALIŠTE kao dobrobit ima omogućiti korisniku
Bolje poznavanje sebe, svojih potreba, osjećaja, granica, mogućnosti radi ostvarivanja svih svojih potencijala i povećanja kvalitete života ; upoznavanje novih načina za lakše nošenje sa stresom, neugodnim emocijama, kriznim stanjima i svakodnevnim životnim problemima, bolje poznavanje i razumijevanje specifičnosti člana obitelji s teškoćama radi pružanja još kvalitetnije podrške i pomoć, osnaživanje i podrška u nošenju s teškim životnim situacijama
GRUPE PODRŠKE ZA RODITELJE/SKRBNIKE I ČLANOVE OBITELJI
(odvojene grupe za roditelje / skrbnike i za ostale članove obitelji) daje priliku polaznicima za:
razmjenu iskustava i informacija te povezivanje i stvaranje mreže podrške s drugim roditeljima/skrbnicima ili ostalim članovima obitelji osoba s invaliditetom, podršku stručnog voditelja u nošenju sa svim problemima koje nosi život s invaliditetom
RADIONICE KOMUNIKACIJSKIH I SOCIOEMOCIONALNIH VJEŠTINA ZA DJECU S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU imaju za cilj omogućiti polaznicima :
bolje poznavanje sebe, svojih potreba, granica, sposobnosti, osjećaja, tijela itd. za veće samopouzdanje, bolju sliku o sebi i samopoštovanje; jačanje komunikacijskih vještina za bolje zastupanje sebe, svojih potreba i prava s odraslima i vršnjacima; stvaranje osjećaja pripadnosti i mjesta za povezivanje djece na području Rovinja neovisno o tome koju školu pohađaju, širenje socijalne mreže prijatelja za dodatnu podršku u svim problemima i izazovima tijekom školovanja te kasnije kroz život, jačanje socioemocionalnih vještina i psihičke otpornosti za lakše nošenje sa stresom, neugodnim osjećajima, razvojnim i drugim krizama, predrasudama okoline i ostalim dodatno otežavajućim životnim okolnostima
ART TERAPIJA ZA DJECU S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU
uči korisnike putem kreativnog procesa koristiti specifićan neverbalni jezik u svrhu komunikacije sa unutarnjim svijetom, mislima,potrebama i problematikom koju će on na taj način izraziti, jednako kao i sa stvarnim svijetom koji ga okružuje; omogućuje osobi individualni introspektivni proces kroz likovni jezik te promišljanje emotivnih načina reagiranja.
Usluge se odnose na djecu s teškoćama u razvoju koja su već prošla dijagnostički proces te imaju medicinsku odnosno kliničku dokumentaciju koja je ujedno I uvijet za korištenje usluga.
Sve informacije te rezervaciju termina možete dobiti na
092 424 8717
Program je sufinanciran sredstvima Ministarstva zdravstva i Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku